#1 2008-04-19 18:07:43

Franek

nowy na forum

Zarejestrowany: 2008-04-19
Posty: 3
Punktów :   

Dieta na lato

Co jeść latem by nie utyć
Jeśli teraz zastanawiasz się, czy rozpocząć jakże ci potrzebne odchudzanie, nie wahaj się dłużej. Lato jest doskonałą porą roku, by skutecznie zacząć dbać o linię. Niskokaloryczne warzywa i owoce kusząc świeżością i niską ceną. Perspektywa spędzenia wakacji na plaży znakomicie mobilizuje do poważnego pomyślenia o diecie, a wysoka temperatura sprawia, że chce nam się mniej jeść.
Mimo sprzyjających okoliczności, wiele z nas nie osiąga spadku wagi. Co więc robić, by skutecznie zadbać o figurę tego lata? Oto nasze wskazówki.
PLAN POSIŁKÓW TO PODSTAWA
Urlopowe, ciepłe dni powodują, że latem jesteśmy rozleniwieni. Zmienia się nasz plan dnia i sposób spędzania czasu, a ustalone godziny posiłków zaczynają się powoli przesuwać… Jemy nieregularnie i przypadkowo, co nie służy sylwetce.
Odpowiednia ilość i częstotliwość jedzenia posiłków jest jedną z najbardziej znanych, ale bywa, że pomijanych zasad skutecznej diety odchudzającej. Jeśli więc poważnie myślisz o zrzuceniu zbędnych kilogramów, jeszcze tego lata nie zapominaj, że najlepiej zrobisz jedząc 5 razy dziennie, o stałych porach, w odstępach 3-4-godzinnych. Unikaj jednak niekontrolowanego przegryzania między posiłkami nawet owoców czy małych przekąsek. Choć mogą wydawać się niskokaloryczne, to zjedzone w dużej ilości są pokaźnym źródłem kalorii, I litr soku owocowego to ponad 400 kcal.
URLOPOWE PUŁAPKI
Spędzasz swój urlop w nadmorskim kurorcie? A może wybrałaś Zakopane? Jak Polska długa i szeroka, możesz co krok natknąć się na budki i bary serwujące typowe wakacyjne dania - frytki, hamburgery czy smażoną w głębokim tłuszczu flądrę. Nie daj się zwieść - pamiętaj, że ryby, nawet jeśli są chude, to obtoczone panierką i usmażone na tłuszczu, stają się bombą kaloryczną.
To samo dotyczy frytek i każdego innego smażonego na tłuszczu produktu. Tego lata zachowaj szczególną czujność. Na obiad wybieraj dodatek kasz czy ryżu, a ryby i mięso jedz upieczone lub grillowane. I pamiętaj, by większość posiłków stanowiły świeże warzywa i owoce, przecież trwa na nie największy sezon.
MENU PEŁNE WARZYW
Komponując dietę odchudzającą powinnaś wziąć pod uwagę nie tylko wartość kaloryczną zjadanych produktów. Ważna jest różnorodność diety. Pomidory i ogórki to nie jedyne warzywa, które mogą wejść w skład menu. Sięgaj także po delikatne szparagi, soczystą rzepę, kalarepkę, szpinak, sałaty. Każde z warzyw dostarcza nieco innych witamin i składników mineralnych. Dzięki tak skomponowanej diecie odchudzającej schudniesz i zadbasz o dobre odżywienie organizmu.
Z OWOCAMI OSTROŻNIE
Pamiętaj, że każdy produkt, którego zjesz za dużo, oddala cię od wymarzonej sylwetki. Latem owoce kuszą świeżością i zjedzenie miski czereśni nie stanowi problemu dla większości z nas. Niestety, ilość kalorii, którą dostarczamy w ten sposób do organizmu, to duże niebezpieczeństwo dla sylwetki. Latem sięgając po owoce uważaj na bogate w kalorie czereśnie (0,5 kg to 305 kcal), winogrona (0,5 kg to 345 kcal) i banany (2 sztuki to 250 kcal). Sięgaj po porzeczki (0,5 kg to 155 kcal), maliny (0,5 kg to 145 kcal) i truskawki (0,5 kg to 140 kcal), należące do mniej kalorycznych owoców.
NAPOJE IDEALNE NA LATO
Lato to czas, gdy pijemy więcej niż w pozostałe pory roku. To, jaki napój wybierzemy ma duży wpływ także na kształt naszej sylwetki. Słodzone napoje gazowane, soki owocowe z kartonu i smakowe wody są twoimi największymi wrogami, gdyż wszystkie dostarczają sporej ilości kalorii (średnio 400 kcal na litr). Postaraj się pić tylko wodę niegazowaną, która ugasi pragnienie, a nie dostarczy ani jednej kalorii. Uważaj na wody smakowe - też mają kalorie.
KŁOPOTY Z LODAMI
W lecie często odwiedzamy lodziarnie, w których delektujemy się smakiem lodowych deserów. Wybierając się na lody musisz mieć się na baczności. Zrezygnuj z gotowych deserów, gdyż często zawierają dodatek tłustej bitej śmietany czy wysokokalorycznych bakalii albo czekolady. Jeśli musisz coś zjeść, zdecyduj się na I -2 gałki samych lodów (najlepiej waniliowych), a jeszcze lepiej owocowych sorbetów. Zjesz mniej kalorii.
PIWO? NIE DZIĘKUJĘ!
Często o tym zapominamy, że alkohol jest źródłem kalorii i to bardzo wielu. Igram czystego alkoholu dostarcza około 7 kalorii, 2 razy więcej niż białko i węglowodany, które dają 4 kcal na każdy gram. Półlitrowe piwo to aż 250 kcal. W czasie letnich spotkań towarzyskich unikaj wszelkich rodzajów alkoholu: wódki, piwa, wina, drinków. Zastąp je sokiem warzywnym (pomidorowym) czy wodą z plasterkiem cytryny. To naprawdę się opłaca.

Offline

 

#2 2018-09-13 17:41:05

awalnya5s

nowy na forum

Zarejestrowany: 2018-09-08
Posty: 5
Punktów :   

Re: Dieta na lato

Dzień dobry wszystkim. Zastanawiam się w tym momencie nad sposobnością wykupienia polisy turystycznej. Zastanawiam się nad tym, czy ekuz Rzeszów (wakacyjnapolisa.pl) byłby właściwym wyborem. Przydadzą się wszelakie sugestie w tym temacie.


Rośnie w siłę ten, do którego wróg przychodzi. Nie ten, który nadciąga na wroga.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
jak wygląda pożyczka na pierwszy remis Semestr 4 kliknij aby przeczytać https://meinsportplatz.de/ren234#newest_comment