#1 2009-08-03 15:17:23

 Saviola

Moderator działu TRENING

Zarejestrowany: 2009-07-23
Posty: 641
Punktów :   10 
Jaka dieta?: masa!

Jedz i chudnij !

Jedz i chudnij !






Jedz i chudnij !

Powszechna zasada, że „im mniej jemy tym szybciej chudniemy” jest błędna. Organizm musi otrzymać odpowiednią ilość składników odżywczych, w przeciwnym razie wprowadzi mechanizmy obronne. Jednym z nich jest obniżenie tempa przemiany materii, co oznacza, że spalamy coraz mniej energii. Ponad to organizm w takiej sytuacji traktuje oszczędnie magazyny tkanki tłuszczowej jednocześnie „pożerając” białka mięśniowe dla pozyskania energii. Degradując komórki mięśniowe pozbywamy się jedynego „urządzenia” spalającego tłuszcz w organizmie. Pozornie chudniemy, jednak nie likwidujemy komórek tłuszczowych. Zmniejsza się tylko ich objętość a organizm stale dąży do ponownego ich wypełnienia, w efekcie ponownie tyjemy. Wpadamy w błędne koło i co najgorsze, wielokrotne powtarzanie się procesu opróżniania i wypełniania komórek tłuszczowych prowadzi do powstawania nowych ! Konsekwencją wszelkiego rodzaju diet niskokalorycznych jest nadwaga wtórna, tzw. efekt „yo-yo”.

Jedz białko i chudnij !

Zdrowszym i skuteczniejszym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów jest dieta wysokobiałkowa. Białko jest niezbędnym składnikiem diety ukierunkowanej na redukcję tkanki tłuszczowej. Zwiększenie podaży białka w diecie spowoduje przyspieszenie przemiany materii poprzez wzrost termogenezy poposiłkowej. Każdy zjedzony gram białka wymusza na organizmie pobór nawet 24 kcal energii z innych źródeł. Wystarczy że nie połączysz w porcji białka z węglowodanami czy tłuszczem i już uruchamiasz spalanie tkanki tłuszczowej zapasowej, zgromadzonej szczególnie w okolicach brzucha, bioder i pośladków. Czy to nie brzmi kusząco ?

Jedz białko i zachowaj młodość !

Większe spożycie białka ma także znaczący wpływa na naszą kondycję i urodę. Sprzyja odmładzaniu tkanek, wzrostowi odporności organizmu a także zapewnia piękny wygląd skóry, włosów i paznokci, których jest głównym składnikiem.

Koktajle białkowe ułatwiają dietę i spalają tłuszcz !

Zdrowa dieta modelująca sylwetkę powinna składać się z 5-6 mniejszych posiłków jedzonych regularnie w ciągu dnia. Posiłki te powinny zawierać głównie białko. Węglowodany powinny być spożywane tylko do południa a tłuszcze dodawane tylko do sałaty na obiad. Zapytacie jak mam zjeść 6 posiłków białkowych dziennie i nie spędzić połowy dnia w kuchni ? To bardzo proste, należy skorzystać z koktajli białkowych, które łatwo i szybko możemy przyrządzić nawet poza domem, w pracy czy szkole. Kolejnym ich atutem jest to, że są pyszne i z łatwością zaspokoją apetyt na słodycze, których musisz unikać. Pijąc dwa koktajle w ciągu dnia pomiędzy posiłkami i jeden przed snem, już po 3 tygodniach zauważysz znaczny ubytek tkanki tłuszczowej. Sposób użycia: Zmiksuj 30-35g proszku białkowego z wodą, niesłodzonym jogurtem naturalnym, maślanką lub mlekiem sojowym. Unikaj mleka krowiego gdyż zawiera dużo laktozy – cukru mlecznego. Wypij koktajl białkowy na drugie śniadanie, podwieczorek i przed snem.

5 zasad diety modelującej sylwetkę:


• Zjadaj 5-6 wysokobiałkowych posiłków dziennie w regularnych odstępach
• Ogranicz spożycie węglowodanów popołudniu
• Pij 2-3 litry wody dziennie
• Jedź świeże warzywa 3 razy dziennie
• Unikaj cukru, słodyczy i żywności przetworzonej

Pokarmy z których komponujemy posiłki:
• Białko – filety z kurczaka, indyka, chude czerwone mięso, chudy biały ser, ryby, białka jaj
• Węglowodany – kasza, brązowy ryż, razowy makaron i pieczywo, płatki owsiane
• Tłuszcz – łosoś, oliwa z oliwek, olej lniany, orzechy i nasiona, awokado

Suplementy zalecane do stosowania w trakcie programu odchudzającego:

 odżywka wysokobiałkowa
 aktywator tkanki tłuszczowej (ATT)
 kompleks witaminowo-mineralny (WM)
 omega-3

Przykładowy plan odżywiania i suplementacji ukierunkowany na modelowanie sylwetki:

20 minut przed śniadaniem: 1 porcja ATT

Śniadanie
Powinno być najbardziej obfite, ale lekkostrawne. W jego skład wchodzić powinny głównie jogurt naturalny lub maślanka, oraz produkty zbożowe (pieczywo, płatki). W posiłku uwzględnione mogą być również jaja, chude gatunki wędlin lub ryba. Posiłek uzupełniony powinien być dodatkiem surowych warzyw lub jakiegoś owocu np. banana, jabłka lub pomarańczy. Pamiętaj! Do posiłku przyjmujemy 1 kapsułkę preparatu Omega-3  oraz 1 porcja WM

20-30 minut przed kotajlem zjadamy kopiatą łyżkę otrębów pszennych popijając 250ml wody

Koktajl białkowy (30g proszku + 250ml wody)

20 minut przed obiadem: 1 porcja ATT

Obiad
Powinien składać się z kawałka chudego mięsa lub ryby (100-150g). Do tego najlepiej niewielka ilość ziemniaków, ryżu lub kaszy. Obowiązkowo powinna być świeża surówka! Popijać należy sokiem z owoców lub warzyw, może być także kefir. Pamiętaj! Do posiłku przyjmujemy 1 kapsułkę preparatu Omega-3

20 minut przed ćwiczeniami: 1 porcja ATT

TRENING


Bezpośrednio po treningu: Koktajl białkowy (30g proszku + 250ml wody)

Kolacja

Nie powinna być zbyt kaloryczna. Najlepiej gdy będzie to chudy produkt białkowy (ser biały, wędlina, białka jaja) oraz surowe warzywa. Dobrą formą może być przygotowanie pasty. Do posiłku dodajemy kanapkę razowego pieczywa. Uwagi: W dni wolne od ćwiczeń 3 porcję ATT przyjmujemy przed drugim koktajlem białkowym

Źródło: http://blog.sklepzodzywkami.pl/category/dieta/

Ostatnio edytowany przez Saviola (2009-08-03 15:18:15)


getbig or die trying
Poradnik kulturysty <---sprawdź to! %-)))

Offline

 

#2 2009-12-06 20:51:16

pietro8

nowy na forum

Zarejestrowany: 2009-11-10
Posty: 2
Punktów :   

Re: Jedz i chudnij !

jesli chodzi o ziemniaki w dni nie trenngowe to zdecydowanie odpadaja..

Offline

 

#3 2010-03-31 13:05:10

Ekosfera

nowy na forum

Zarejestrowany: 2010-02-28
Posty: 15
Punktów :   

Re: Jedz i chudnij !

Ogólnie uważam,ze ziemniaki nie maja dobrego wpływu na nasz organizm,niezależnie od diety. Wystrzegam się ich jak tylko mogę.


www.EkoSfera.pl

Specjalizujemy się w sprzedaży żywności ekologicznej i tradycyjnej. Posiadamy największy w sieci asortyment. Jesteśmy na rynku już od pięciu lat. Zaufało nam już tysiące klientów.

Offline

 

#4 2010-09-08 12:02:04

AquariusThomas

nowy na forum

Zarejestrowany: 2010-09-07
Posty: 10
Punktów :   

Re: Jedz i chudnij !

Hmm, całkiem ciekawe rozwiązanie. Podoba mi się, bez głodzienia;d


www.aquariusthomas.eshopping24.eu - suplementy diety, zioła

Offline

 

#5 2011-01-08 10:59:02

 tomeh

częsty bywalec

Skąd: Stargard
Zarejestrowany: 2011-01-03
Posty: 36
Punktów :   
WWW

Re: Jedz i chudnij !

Też słyszałem o tym, trzeba jeść ale konkretne tylko już rzeczy wtedy a nie miesznaki

Offline

 

#6 2013-09-05 13:45:58

 Wojtek45

nowy na forum

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2013-09-05
Posty: 3
Punktów :   
WWW

Re: Jedz i chudnij !

chciałbym zrzucić tak około 10 -11 kg, mam 45 lat i ważę 97 kg ile czasu mi to zajmie stosują sie do wyżej umieszczonej diety?

Offline

 

#7 2013-11-20 01:17:31

 franek04

nowy na forum

Skąd: Dąbrówka
Zarejestrowany: 2013-11-19
Posty: 3
Punktów :   
WWW

Re: Jedz i chudnij !

Wojtek45 napisał:

chciałbym zrzucić tak około 10 -11 kg, mam 45 lat i ważę 97 kg ile czasu mi to zajmie stosują sie do wyżej umieszczonej diety?

Jeśli masz 150cm wzrostu to masz problem ale jeśli masz np 196 cm to nie jest to duża waga.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
obszywanie kierownic fotograf warszawa więcej wynajem autobusów Piła torby papierowe do cateringu