#1 2007-07-12 11:40:37

paker

nowy na forum

Zarejestrowany: 2006-09-10
Posty: 16
Punktów :   

ćwiczenia w domu - fit.pl

Plan Treningu.
Celem programu jest wzmocnienie mięśni brzucha, pleców i miednicy. Ćwiczenia spowodują poprawę postawy oraz większą giętkość ciała. Wykonaj 4-6 cykli oddychania z zalecaną liczbą powtórzeń (wyjątkiem jest ćwiczenie 1). Postępem nie jest większa liczba powtórzeń, ale bardziej świadomy i zsynchronizowany z ruchem oddech oraz usprawnienie umiejętności utrzymania ciała w bezruchu w różnych pozycjach. Do ćwiczeń potrzebujesz trochę miejsca na podłodze i rozciągającą taśmę.

Rozgrzewka: na początek wykonaj ćwiczenie 1, tzw. setkę.

Zakończenie: rozpocznij od klęku podpartego. Weź wdech, a następnie wydychając powietrze, usiądź na piętach, pozostawiając wyciągnięte z przodu ręce bez odrywania dłoni od podłogi. Utrzymuj tułów w bezruchu. Napnij następnie mięśnie brzucha, by uwypuklić kręgosłup w górę i rozluźnić kręgi. Wykonaj 4 cykle oddychania, wróć następnie do klęku podpartego. Weź wdech i unieś głowę, lekko wyginając kręgosłup łukiem w dół. W czasie wydechu zrób "koci grzbiet". Powtórz ćwiczenie 4 razy.

1. Setka. Dodaje energii, rozgrzewa ciało przed innymi ćwiczeniami, wzmacnia mięśnie brzucha.

Leżąc na plecach, unieś nogi wyprostowane w kolanach i rozluźnij stopy (a). Jeśli jest to dla ciebie zbyt trudne - ćwicz z nogami ugiętymi w kolanach (b). Ważne, by uda znajdowały się w linii bioder. Ręce uniesione kilkanaście centymetrów ponad podłogą, trzymaj wzdłuż ciała, dłonie skieruj wnętrzem do dołu. Unieś głowę , szyję i łopatki - pozostań w tej pozycji, pilnując, by nie napinać mięśni szyi, tułów i nogi są w bezruchu. Nieznacznie unieś ręce w kierunku ud i opuść je, nie dotykając podłoża. Cały czas kontroluj ruch. Oddychaj wolno, licząc do 5. Wymieniając każdą kolejną liczbę, podnoś w czasie wydechu ręce, by następnie, podczas nabierania w płuca powietrza, je opuścić. Zrób 100 ćwiczeń rąk, biorąc 10 oddechów.

Aby robić postępy: w miarę jak stajesz się silniejsza, opuszczaj nogi w kierunku podłoża. Ustaw nogi pod kątem 60 stopni i dąż do kąta 45 stopni. W najtrudniejszej pozycji nogi powinny być wyprostowane i uniesione tylko pod kątem 10-15 stopni nad podłogą.
Uwaga: jeśli jednak masz kłopoty z kręgosłupem, nie obniżaj nóg i zachowaj kąt 90 stopni do podłoża. Pamiętaj, by plecy zawsze przylegały do podłoża.

http://www.fit.pl/g/str/cwiczeniadlaciebie/pilates_1.jpg
http://www.fit.pl/g/str/cwiczeniadlaciebie/pilates_2.jpg



2. Krążenia nóg. Wzmacniają dolną część pleców, aktywizują mięśnie brzucha oraz mięśnie wewnętrznej i zewnętrznej części ud.

Połóż się na plecach. Wyprostowaną, ale rozluźnioną prawą nogę oprzyj piętą na podłożu. Unieś lewą nogę i obciągnij palce, rozluźnij stopę. Noga jest wyprostowana, prostopadła do podłogi. Ręce ułóż wzdłuż ciała, dłonie wewnętrzną stroną dotykają dywanu. Napnij mięśnie brzucha tak, by całe plecy przylegały do podłogi. Weź głęboki wdech, następnie wydychając powoli powietrze, wykonuj lewą nogą krążenia w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara tak, jakbyś stopą starannie zakreślała w powietrzu małe kółka. Ruch zaczyna się od stawu biodrowego. Utrzymuj mięśnie brzucha napięte tak, by biodra spoczywały nieruchomo na podłodze. Wykonujesz wdech, gdy noga porusza się w kierunku twojego ciała, wydech - kiedy poruszasz nią na zewnątrz. Dokończ serię, a następnie powtórz ćwiczenie, wykonując krążenia w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Zmień nogi.
Aby robić postępy: zataczaj większe kółka, pamiętając o przyleganiu kręgosłupa do podłoża i stabilności ciała.


http://www.fit.pl/g/str/cwiczeniadlaciebie/pilates_3.jpg






3. Półksiężyc. Ćwiczy mięśnie brzucha i pleców, poprawia giętkość kręgosłupa.

Usiądź z nogami lekko zgiętymi w kolanach. Unieś taśmę pod śródstopiem, przytrzymując oba jej końce w dłoniach. Wypychając klatkę piersiową w przód, wyprostuj plecy (a). Weź wdech, utrzymując tę pozycję, powoli kładź plecy na podłodze tak, byś poczuła, jak każdym kręgiem po kolei dotykasz dywanu. Napinaj coraz głębsze partie mięśni brzucha. Opuszczaj ciało najniżej jak możesz, starając się dotknąć łopatkami do podłogi (b). W końcowej pozycji wykonaj wdech. Następnie wydychając powietrze i napinając mięśnie brzucha, podnieś się tak, jakbyś owijała się wokół piłki (c). Kręgosłup powinien być zaokrąglony, aż powrócisz do pozycji początkowej. Po wyprostowaniu pleców powtórz sekwencję.
Aby robić postępy: wykonaj ćwiczenie bez taśmy.

http://www.fit.pl/g/str/cwiczeniadlaciebie/pilates_4.jpg

http://www.fit.pl/g/str/cwiczeniadlaciebie/pilates_5.jpg

http://www.fit.pl/g/str/cwiczeniadlaciebie/pilates_6.jpg

Offline

 

#2 2008-07-23 22:06:02

Daria

nowy na forum

Zarejestrowany: 2007-06-18
Posty: 15
Punktów :   

Re: ćwiczenia w domu - fit.pl

Ćwiczenia bardzo przydatne!

Offline

 

#3 2009-04-06 23:37:14

Speedie

nowy na forum

Zarejestrowany: 2009-04-06
Posty: 11
Punktów :   

Re: ćwiczenia w domu - fit.pl

Naprawdę fajne ćwiczenia:) świetnie kształtują podane partie mięśni:) Na nogi zwracam od zawsze największą uwagę a te ćwiczenia pozwalają uaktywnić mięśnie. dzięki za post z nimi:)

Offline

 

#4 2011-01-08 11:05:09

 tomeh

częsty bywalec

Skąd: Stargard
Zarejestrowany: 2011-01-03
Posty: 36
Punktów :   
WWW

Re: ćwiczenia w domu - fit.pl

ćwiczenia fajne ale mi jako facetowi nie chciało by się tak wginać.


Open YouWeb - treści na każdy temat.

Offline

 

#5 2011-12-01 19:27:09

Aaronon

Zbanowany

Zarejestrowany: 2011-12-01
Posty: 4
Punktów :   

Re: ćwiczenia w domu - fit.pl

[post usunięty]

Ostatnio edytowany przez admin (2011-12-06 12:57:13)

Offline

 

#6 2013-09-18 08:30:14

ilonka

nowy na forum

Zarejestrowany: 2012-09-24
Posty: 4
Punktów :   
WWW

Re: ćwiczenia w domu - fit.pl

Zdecydowanie joga Uwielbiam ćwiczyć - dzięki niej moja kondycja znacznie się poprawiła a ciało ujędrniło Polecam praktycznie każdemu Warto wcześniej zaopatrzyć się w takie maty do jogi - ćwiczenia stają się przyjemniejsze.

Offline

 

#7 2017-12-04 11:19:14

fit_Alex

nowy na forum

Zarejestrowany: 2016-12-09
Posty: 12
Punktów :   

Re: ćwiczenia w domu - fit.pl

Bardzo fajne ćwiczenia dla osób, które wolą ćwiczyć same w domu;) Myślę, że u kobiet będziesz cieszył się sporym zainteresowaniem ja wole jednak iść na tę siłownię i ćwiczyć przy pomocy dostępnego sprzętu.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
kliknij aby zobaczyć źródło